• Campaign
  • Promotions
  • Interactive
  • Special units
  • University marketing
  • Recruitment marketing

„Time for Change“ Nachhaltige Aktivierung für eine nachhaltige Produktinnovation von Lucky Strike

„Raise your Lamp!“ Social Spot mit Florence Nightingale für den DBfK

„Stimme erheben!“ Eine interaktive Kampagne, die Gehör verschafft

„Straßenzeitungen besser finden“ Der fiftyfifty StreetPaperFinder

„Lippe rauf. Pouch rein.“ Nicotine mal ganz anders.

„Be kind“ Einführung mit Haltung: Der neue Snack-Riegel von MARS

„#EINFACHMALMACHEN“ Multichannel-Aktivierung für Lucky Strike

"Come on board!" A recruiting guerrilla campaign creates a great stir

"Boarding with the family" Recruiting for National Express

"Small deeds, big impact" The Google Impact Challenge

"Just shake" A sampling campaign that packs a punch

"Having fun instead of being stuck in traffic" Live comedy on the National Express train

"Activate with cat content" 3D street art for Whiskas

„Bewerber gegen Hacker“ Interaktive Personalsuche für Cybersecurity

"Break with Spritz" The Aperol summer campaign in 10 major cities

"Still a follower or already an executive? " A recruiting campaign at selected universities

"It's magic!" Interactive staging of the e-cigarette Logic

"World class in three years" An integrated campaign for dual training in NRW

"I like" Digital train accompaniment for National Express

"Become a master at speaking English" / "Speak English standing on your head" Nationwide campus activation for Education First

"Grow with Google" Digital workshops on campus

"Time for Twix" 2.1 million students acquired a taste for it

"Did you know?" Image improvement with a quiz tour at universities

An effective campaign is always based on a powerful idea

When developing a campaign, the target group analysis and the customer journey define the choice of the right channels, advertising materials and addressing mechanisms. All measures are always held together by a convincing idea, as a campaign only works if it picks up the target group at eye level with an eye-catching message.

Students are the decision-makers of tomorrow

Wer die zukünftigen Meinungsbildner und Multiplikatoren ansprechen will, braucht Erfahrung, Fingerspitzengefühl und eine optimale Mediaplanung.
Bereits 1998 wurde der Grundstein für das Expertenwissen im Studierendenmarketing/Hochschulmarketing gelegt. Seitdem vereint mama marketing die Erfahrung und das Wissen aus hunderten Kampagnen für Studierende in den Bereichen der Marken und des Personalmarketings, crossmedial über sämtliche Medien, Kanäle, Anbieter, Vermarkter und Hochschulen. Diese Expertise setzen wir gerne für Sie ein und beraten Sie unabhängig von Vermarktungsverträgen.

Promotion, for us, means brand activation in the areas of guerrilla, POS, sampling and event

If you entrust mama marketing with your promotion task, you will always benefit from our more than twenty years of experience in this field. We are happy to use this know-how to get your target group enthusiastic about your brand and to pick it up with the appropriate activation measure.

Human Resources – The most important source of energy for your business

Sich im Bereich HR (Personalmarketing, Employer Branding und Recruiting) vom Wettbewerb abzuheben, ist wichtiger denn je. Auf Basis fundierter Zielgruppen- und Marktanalysen können wir mit unserer ausgezeichneten Kreation an jedem Punkt Ihrer Planung einsteigen – egal ob für die Entwicklung der Strategie, Leitidee, Texte & Artworks oder die crossmediale Auswahl der Kanäle und Maßnahmen (Mediaplanung/-einkauf). Nutzen Sie unsere Erfahrungen in der Talentakquise und dem Finden von Auszubildenden, Trainees, Direkt-Einsteigern, Fachkräften und Professionals.

Continual dialogue with the client, for us, is part of the key brand loyalty

We develop digital communication with a holistic target group approach – everything from one source. From website creation and UX design to content creation and content management.